Snitt!

Har för första gången (förutom min egen födsel) varit med när en ny människa kommit till liv. Vilken fantastisk upplevelse =) Jobbade min sista dag nu ikväll på opertaion (saknar redan) och fick på kvällingen chansen att se ett kejsarsnitt. Mamman va bara i 31:e veckan, så den lilla flickan var inte stor, såg inte heller så mysig ut just när hon kom ur magen. Men jag stod och höll andan och var nära att börja gråta när jag såg pappans reaktion när barnmorskan visade upp babyn. Det var nog den första opertionen som det pirrat lite i magen (förutom när man sövt små barn och ska extubera dom). Snittet gick iaf fort, smärtfritt, barnet skrek och pappan svimmade inte! Allt somdet ska va! Det är ju själva suturerna som tar en jäkla tid...
Har oxo fått massa bra beröm av Anna som jag gick med denna vecka (blir så glad =)  ) Vill verkligen komma in på narkos sen...längtar!! fast måste ju jobba ett tag först...

Lägger in ett par bilder från helgen i Falköping!

Kramar

image38
Självaste födelsedagsbarnet...hmm vad gör hon på golvet?? nån som vet?
image32
Marcus o Sara...sötisar!!
image33
Joel, Sara o jag!
image34
Ellen o Jossan när vi spelar "Med andra ord" hur kul som helst!
image35
Framåt 3-4-tiden var jag inte i mitt esse...
image36
Va bara tvungen att lägga in joels rumpa oxo...hihi


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback