Nationaldagen! känns som en kort dag...men mycket har egentligen hänt!

Känns som att jag inte gjort nåt idag...hmmm konstig dag! Men nåt måste jag väl gjort ändå...
Jag gick upp o sprang i skogen 1 mil vid 8, sen åt jag frukost, mådde som en prinsessa (trots att det va tokhett att springa...men man kan ju inte gå upp vid 5 heller när man e ledig...)
Sen pluggade jag lite på balkongen...gick sådär...
Träffade Erik i stan o vi kollade in Ford-milen...såg några man kände igen, bla. Annika i min klass. Vet tyvärr inte vem som vann bilen...men det såg ut att va ännu varmare för dom att springa än för mig!!
Käkade sallad hos Erik, o han lagade lasagne...duktigt! Den såg god ut (de va den oxo för jag smakade en liten bit)...förutom mögelosten. =/ (har folk inte fattat att det finns ost som inte har möglat!?! ska man behöva äta möglig mat? vad sägs om en helt vanlig prästost? nej hujedamäj!)
Nu har jag skurat balkongen lite...nästan hela...inte den biten där allt skrot står, som jag ska bära ut till soprummet nån gång (de har jag sagt i 1 år). Men nu när skolan slutar ska jag försöka ta tag i projektet "plantera blommor" Kommer bli så fint på balkongen..bara jag kan ta mig i kragen o köpa blomjord o blommor, det blir lite bökigt på cykeln...eller så tar jag bussen!

Fanny har tillbringat en dag till att inspektera SJ:s verksamhet. Vi får hoppas på en utvärdering snart. Verkade på henne på telefonen som att det finns roligare saker i världen än att åka tåg...och att vänta på dom... Men nu hoppas jag att hon äntligen är tillbaks i E-tuna. (hon tog en färd från uppsala till e-tuna via tierp halvvägs...)

Känns som en helt ok dag...längesen man var på gott humör. Men så kommer det 2 bakslag...(för att en dag inte ska få va bra). Eller 3 egenligen med Fannys trista tågresa. Men de 2 andra är att min moster fått en hjärtinfarkt, bara 1 år äldre än mamma. Skönt att hon mår bra efter omständigheterna iaf. Lite chockerande känns det. Det andra är att Povel Ramel avlidit. Denna fantastiska folkkära artist (säger Linn, 83 år)..ja jag vet, jag är lite gammal-modig...men de e väl tur att nån e det med!

Nu ska jag nog läsa lite. Puss

Kommentarer
Postat av: fanny

har han dött. visste ja ej. jaha. tråkigt. men han var gammal linn och har haft ett super liv.
tråkigt med moster men du vet ju att vi har så bra vård i sverige.
tack för telepeppning idag! puss

2007-06-06 @ 21:43:54
Postat av: Fanny

du ska allt få för gammal ost haha

2007-06-08 @ 01:13:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback