Kattungar o helg i Karlstad



På bilderna: mammakatt-sally (eller är hon en puma??)  Aron (har fått det mest familjära namnet) Conrad (som mam o pap ska spara trots att han e en ilsken liten skit precis som sin mor, bara pga den fina färgen han har), Henning (alla föddes på Hennings namnsdag) och söta Sigrid (enda bruden). Sist men itne minst kommer super-bruttorna Jenny, jag o Malin (eller iaf jenny o mailn) från festen i lördags.

Var o hälsade på Jenny i helgen. Kom dit på fredag, käkade god mat som dom fixat!..sen sprang jag stadsloppet på lördag. Det gick bra men hemskt varmt va de. Sprang på 50, så de va ok. När jag försökte öka tempot lite kändes det lite svimmfärdigt så jag tog de säkra före det osäkra o höll mig på rätt jämn nivå. Brorsan den lilla lorten flög runt på 41 minuter...ojojoj, det lär man inte uppnå nån gång. Längs vägen (på Orrholmen där Solveig bor) stod mamma o tog kort, i bikini =/  + resten av släkten...oxo i bikini. jaja...dom e ju snygga så...
Sen va jag på Viktors dop i Hammarö kyrka, mycket trevligt! Blev lite stressigt emellan loppet o dopet för Alex, det miffot, bestämde möte med mig på ett ställe o med sina kompisar på ett annat. (han har minne som en guldfisk). Så jenny, jag o fredrik letade i en halvtimma innan vi fick tag på han. Fick oxo en jättefin ros av jenny o fredrik =) inte fått blommor sen jag tog studenten så de va nice! nästa gång blir väl om 6 år igen nu då..hmm 2013 blir de då, looking forward!

Dopet va iaf fint! Mysig kyrka, trevliga människor, goda kakor. Lite komisk präst faktiskt. Hon tecknade samtidigt (eftersom en del i patriks släkt är döva) o så glömde hon bort vad hon skulle säga..hihi dom där vanliga fraserna som dom alltid säger, (låte mitt ansikte lysa över dig o vare dig nådig...eller nåt i den stilen) som man själv kommer ihåg fast att jag bara är i kyrkan ca. 2 ggr/år.

Sen va de partaj hos Jenny! Kompisar kom...bla. Malin o hennes kille Kjetil. De va tjo o tjim...sen avslutade vi kvällen på nöjes... =) Men på hemvägen va de lite kärvt för både mig o jenny... hmm taxiresan va inte sååå kul!
På söndag umgicks vi bara o tog de lugnt...

Jobbade på AVA i måndags...oh god! de va mkt! satt inte ner nånting mer än lunchen... Har oxo vart trubbel med Österrike-boendet men det orkar jag inte dra upp, då får jag ångest igen..har väl typ löst sig nu..hoppas jag! Lite värre e det med spinning-passen när jag är borta... ingen än så länge som kan ta nåt av passen...det är för tidigt att säga för alla, vilket jag förstår + att jag har en del byten som jag måste göra på jobbet i sommar. ursch..me don't like sånt...

Nä nu ska jag snart ner till friskis o fixa spin-pass...sola lite först...

kramar alla *saknar er*

ska nog köpa en liten sillburk när jag sitter här i midsommar. alla jobbar ju kväll eller så e dom inte i stan...men jag får väl fira med mina råttisar!! vi får hutta lite för oss själva.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback