de va den midsommarn!

besviken på mig själv att jag inte orkar ta tag i nåt när man väl är ledig... blir lixom helt förslappad. fast ändå uttråkad. ont i ryggen av allt soff-liggande o tv-tittande. tittat på film är det enda jag gjort under midsommar... en kombination av tråkigt väder och trötthet efter jobbet tror jag...jag som brukar älska att gå ut o gå i regn...men inte kul själv. om jag ändå kunde ta mig i kragen o städa lite!! men nej...jä örker inte!

lite ångest över allt man glömt på jobbet... klarar jag verkligen av att bli SSK...just nu känner jag mig som en urkass USK iaf!

mycket konstiga tankar i huvet idag... hmm av blandad karaktär... deppighet...planer..fina fantasier...hemlängtan.

glömt mitt manus hemma förra året, men jag gick igenom mina scener i huvet o jag tror jag kan mina repliker. kommer hem samma dag som jag ska på repetition så jag hinner inte öva så mkt hemma heller. men de löser sig... (kunde tom. den långa monologen trots att en del av den läses ur psalm-boken så den behöver jag inte kunna)

pappa ville jag skulle komma hem igår o hälsa på eftersom jag e ledig idag o går kväll imorn. alex tjej va hemma på besök nämligen...inte träffat henne. men bussarna är åt helskotta nu på sommarn, dom har helt plötsligt lagt alla bussturer från västerås ist för e-tuna, hallå!! kan dom inte köra lite av varje?? så under sommarn blir de inte kul när man ska hem...först tåg t v-ås (o hoppas att det inte är försenat som det brukar).

ska uppdatera här när de händer nå mera skoj... nu ska jag inte klaga på att jag är uttråkad, för jag klagar alltid på att det är så mkt (självvalt) jag ska njuta av den roliga boken jag läser (Kajsa Ingmarsson - Kajsas värld) oså ska jag kanske träffa madde på tisdag o jympa i vilsta =)

jag får ta o titta på "Raskens" som går på TV nu..mysigt!! (Linn, 80 år).

"Du fårstår Jordan, att när jä va like gammal som du, da trudde jä att dä huset på Hälleberge, dä va dä huse ve bodde i, o tryggheta, dä va här på hôgen töckte jä.
Men så kom uåra, o ve feck gå te sängs svöltne månge gånger, mor o far reste te Amerka, o ve feck bli här mä'renne Stina. Ibland önsker jä att jä vôre e litta tössonge igen, som inte vesste tå nô ane, än dä som ä gött. Dä ä så möe som en tänker o känner, men svårest utå allt, dä blir nock o skiljes ifrå däj Jordan."

-Lite övande..haha ser om jag kommer ihåg...

puss o kram

Kommentarer
Postat av: fanny

känna mi oxå kass på jobbet men d e ju bara att genomlida. skulle helst va ledig och träffa alla. men penga behövs till tanzania. o så komma de va hele livet ut.
Hur blir de, kan du komma hit ngt?

2007-06-25 @ 12:15:01
Postat av: Lisa

Det var ju som att va pa bygdespelet... hur manga ar har du varit med nu?
Jag vet hur du känner dig jag maste egentligen varje minut sita med näsan i böckerna men jag hittar hela tiden pa andra saker...men inget e roligt mer för man har sa daligt samvete....
hade ocksa en jätte trakig midsommar..ingen firar ju här :-(
kramar fran ett regnigt Bremen
Lisa

2007-06-26 @ 14:59:01
Postat av: fanny

nej penga problem har jag ej. mitt problem ligger i tid. om ja ska upp behöva ja 4 dar om d ska va värt d o d har jag inte.orka inte ta mig heller. så lång tid. men vill upp de vill jag. men kan inte planera in nått. vet ju inte när alla komma hit så d måste ja veta först. erik vet ej heller när man komma. kul med jonas. ja håller tummarna. puss

2007-06-26 @ 17:43:09
Postat av: Linn

Lisa: har vart med i 7 år tror jag de blir... så jag tänkte lägga av i år..men ing-marie övertalade mig lite. hade inte tid o råd o ta ledigt en hel vecka, men jag behöver bara va med o träna ett par dar så då sa jag att jag kan va med tills nästa år. då e de ju 20-årsjubileum...sen får de va bra! du får kämpa med slut-tampen nu o tänka på att du snart kommer till Sverige! hoppas vädret blir lite bättre snart oxo. kramar

2007-06-26 @ 22:51:39
Postat av: fanny

vet ej va d kosta ja har gotlandsrabatt, remember? men d e några slantar. vet ej om v 28 men du är allatid välkommen. jag har nog inga planer.
mkt penga du. men ja tror d e värt d. vet inte hur ja ska få ihop mina 10000 men d finns strörre problem. pengar är bara pengar. love is what mathers

2007-06-27 @ 11:35:09
Postat av: fanny

nej jag vet inget om dessa priser. men kolla på destinationgotland.se o så måste du kryssa i allt innan den slutgiltiga domen kommer (notan). oki?

2007-06-27 @ 21:55:58
Postat av: fanny

men ja har inte bissat mig något nästan. bara den 10 juli för då e d roma teatern o du kan ändå hänga med på allt som jag gör för d e inga farliga grejer o alla mina kompisar och familj är så snälla så det är inget farligt. tåg till sthlm o sen båt buss som du bokar samtidigt som båten. skriv ut biljett e viktigt. men man kan ju åka pendel istället, ja har bara gjort d en gång, de e billigare men jag e dålig på d. kramis

2007-06-28 @ 12:07:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback